Letétbejelentés
A letéteményes ügyvéd a pénzbeli letét elhelyezésekor köteles letéti szerződést kötni, valamint a létrejött szerződésről a letevő
ügyfele részére tanúsító igazolást átadni.
A rendszerbe való sikeres bejelentkezést követően a nyilvántartásba vétel menete a következő:
-
Új, a rendszerben még nem szereplő letét nyilvántartásba vételét a Letétbejelentés menüpont elindításával, vagy a képernyőn megjelenő
kiemelt Letétbejelentés funkció gomb megnyomásával lehet elvégezni.
-
A Letétbejelentés menüpont kiválasztásakor, vagy a kiemelt Letétbejelentés funkció megnyomásával megjelenik a Letéti adatok nyilvántartásba vétele képernyő.
-
A Letéti adatok nyilvántartásba vétele képernyőn megjelennek egyrészt a rendszer által már automatikusan kitöltött mezők, amelyek
sötétszürkével vannak jelölve, illetve olyan mezők, amelyeket az ügyvédnek kell kitöltenie.
Automatikusan kitöltött mezők:
-
ügyvéd KASZ | név
-
kamarakód | név
-
irodakód | név
-
letéti azonosító
-
bejelentés időpontja*: az elektronikus letéti nyilvántartásba való bejelentés időpontja: a rendszer által meghatározott, a felhasználó által nem
módosítható időpont. A rendszer itt automatikusan az adatrögzítést követő elektronikus aláírás időpontját jeleníti meg és tárolja.
A kitöltendő mezők:
-
ügyazonosító*: annak az ügynek az azonosító jelzése, amelyhez a letéti szerződés kapcsolódik. Az ügyazonosító a letéteményes ügyvédek
által képzett és meghatározott egyedi azonosító (pl. iktatószám), a rendszerben szabadon – szöveges mezőben – rögzíthető. A mező kitöltése kötelező.
-
letét típusa*: a mező kitöltése kötelező, értéke - amelyet egy legördülő listából választhat ki a letéteményes ügyvéd – az alábbi lehet:
-
teljesítési letét
-
költségletét
-
őrzési letét
-
atipikus pénzkezelés
-
L. sz. megkötésének dátuma*: a letéti szerződés megkötésének dátuma. Az adatokat rögzítő ügyvéd által meghatározott dátum. Alapból az
aktuális napi dátumot ajánlja fel a rendszer, amely azonban tetszőlegesen felülírható. A mező kitöltése kötelező. Dátum típusú mező, ahol a naptár ikonra
kattintva a naptárból kiválasztható a szükséges dátum.
-
L. sz. megszűnés tervezett dátuma: a letéti szerződés tervezett megszűnési dátuma. A letét nyilvántartásba vételekor tölthető a mező, de a
kitöltése nem kötelező. Dátum típusú mező, ahol a naptár ikonra kattintva a naptárból kiválasztható a szükséges dátum.
-
Összeg*: az ügyvéd által számokkal feltölthető mező. A mező kitöltése kötelező.
-
Pénznem*: kitöltése kötelező, értéke egy legördülő listából választható ki az előre felvitt pénznemek közül.
-
Egyéb megjegyzés: szöveges mező, amely a letéteményes ügyvéd által szabadon tölthető. Ide tudja beírni az ügyvéd a szakmai megjegyzéseit.
-
megbízó javára harmadik személytől átvett pénzletét esetén: az itt megjelenő mezőket akkor tölti a Letéteményes ügyvéd, ha a „letét
típusa” mezőnél az Atipikus pénzkezelés került kiválasztásra. Ebben az esetben az összegnek 200 000 Ft-nál nagyobbnak kell lenni:
-
Pénz beérkezés dátuma: a pénzletét átvételének időpontja. Dátum típusú mező, ahol a naptár ikonra kattintva a naptárból kiválasztható a szükséges
dátum, vagy manuálisan beírható az alábbi formátumnak megfelelően: 2015.05.07.
-
Pénz kifizetés dátuma: a pénzletét jogosult részére történő átadásának időpontja. Ez az időpont a nyilvántartásba vételkor vagy a szerződés
lejáratakor, illetve a tényleges átadáskor tölthető. Kitöltése nem kötelező. Dátum típusú mező, ahol a naptár ikonra kattintva a naptárból kiválasztható a
szükséges dátum, vagy manuálisan beírható az alábbi formátumnak megfelelően: 2015.05.07.
-
Az adatrögzítés közben, ha az ügyvéd valamelyik mezőt nem az előírásnak megfelelően tölti ki, a rendszer hibaüzeneteket küld. Ezek a következők
lehetnek:
-
ha a kötelező mezők közül valamelyik mező üresen marad, akkor a rendszer hibaüzenetet küld a következő szöveggel: "Kitöltése kötelező!"
-
ha nem felel meg valamelyik mező kitöltése az elvártnak, a rendszer hibaüzenetet küld az adott mezőre vonatkozóan,
-
ha a letét típusa Atipikus pénzkezelés, és a „megbízó javára harmadik személytől átvett pénzletét esetén” mezők töltve vannak, akkor az összeg 200.000
forintnál több lehet csak. Hibaüzenetet küld a rendszer, ha ennél kisebb összeggel tölti ki az ügyvéd a mezőt.
-
A rendszer által küldött hibaüzenetek javításáig az adatok véglegesen nem rögzíthetők!
-
Nyilvántartásba vétel gomb: az ügyvéd a letéti adatok rögzítését ezzel a nyomógombbal véglegesíti.
A letéteményes ügyvéd az Aláírás gombot nyomja meg, ha a letétbejelentését aláírja, ezáltal nyilvántartásba veszi. Ha az adatokat mégsem
szeretné még a nyilvántartásban rögzíteni (pl. valamit módosítani szeretne), akkor a Mégsem gombra kell nyomnia. Ekkor a program visszatér
a Letéti adatok nyilvántartásba vétele képernyőhöz.
-
Az Aláírás gomb megnyomásával megjelenik az aláíró tanúsítvány képernyője. A letéteményes ügyvéd az OK gomb
megnyomásával aláírja a Letétbejelentését, a Mégse gombbal megszakítja az aláírást.
-
Ha a nyilvántartásba vétel sikeres volt, a rendszer visszatér a kezdőoldalra, ahol a már rögzített letét adatai jelennek meg. Az adatokban ezen a
képernyőn már nem tud módosítani a letéteményes ügyvéd. A letevő ügyfél számára igazolást kell átadnia, amit a képernyő alján lévő Igazolás PDF készítés gombra kattintva tud elérni.
-
A rendszer URL-t (webcímet) határoz meg, amelyen az adott letét adatai a letevő ügyfél által elérhetők.
-
Az LNY automatikus visszaigazolást küld e-mail-ben a letéteményes – adatrögzítő – ügyvéd részére, mégpedig az ügyvéd OÜNY-ben publikus és közhiteles
e-mail címére.
-
A rögzített adatok a letéti adatokhoz tartozóan is megtekinthetők az ügyvéd által, pdf formátumban. Ehhez az Adatlap PDF készítése gombot kell
megnyomni.