Irodagondnokok beállítása
A MÜK szabályzata alapján biztosítani kell, hogy az irodagondnok feladatai teljesítése érdekében az érintett ügyvéd, ügyvédi iroda letéti nyilvántartásának
adatait megismerhesse. Ehhez a jogosultság beállítása a Területi kamarai elnök feladata. Ugyancsak ő állítja be az irodagondokhoz tartozó gondnokolt irodát
is.
Az Irodagondnokok beállítása a következők alapján történik:
1. A Beállítások menü Jogosultságok beállítása menüpontján belül az Irodagondnokok menüt kell
elindítani.
2. Meg kell keresni, hogy az adott Irodagondnoknak milyen összerendelései vannak. Keresni az alábbi mezők segítségével lehet Irodagondnok és Gondnokolt
iroda oldalról:
- Ügyvéd neve
- Irodanév/Ügyvéd neve
- lejárt összerendelések is megjelenjenek?
Keresni a keresőfeltételek megadása után a Keresés gombbal lehet.
A keresés eredménye találati listán jelenik meg.
A Keresés gombra nyomva, és szűkítő feltétel nélkül is megjelennek a már berögzített Irodagondnok - Gondnokolt iroda összerendelések. A Lejártak nem mezőt
bejelölve csak a még élő összerendelések jelennek meg a listán, a bejelölést elhagyva pedig a már lejárt összerendelések is.
3. A keresés eredményeként vagy új rögzítést kell elvégezni, vagy a találati lista tételének módosítását.
4. Rögzítéskor az Új felvétele gombot kell megnyomni. Ekkor az Új összerendelés felvétele ablak jelenik meg.
Ebben az Érvényesség vége mezőn kívül az összes mezőt kötelezően ki kell tölteni.
Az adatokat a Rögzítés gombbal lehet tárolni.
5. A tárolás előtt a rendszer ellenőrzéseket végez, és Hibaüzeneteket küld, ha valami hibásan lett rögzítve.
- ha a kötelező mezők közül valamelyik mező üresen marad, akkor a rendszer hibaüzenetet küld a következő szöveggel: Kitöltése kötelező!
- ha az Irodagondnok - Gondnokolt iroda adatai megegyeznek, akkor a rendszer hibaüzenetet küld: A felvitt ügyvédhez saját maga nem rendelhető!
- ha az érvényesség kezdete-vége inkonzisztens, a rendszer hibaüzenetet küld: Az érvényesség kezdete nem lehet nagyobb, mint az érvényesség vége. Az érvényesség vége nem lehet kisebb, mint az érvényesség kezdete.
6. Hibátlan adatok esetén a rendszer tárolja az összerendelés adatait.
7. Már meglévő, rögzített összerendelés módosítása esetén a megkeresett összerendelés mellett a Módosítás
ikon megnyomásával megjelenik az Összerendelés szerkesztése ablak. Ebben csak a következő adat módosítható:
- Érvényesség vége.
A módosítást a Módosítás rögzítése gomb megnyomásával lehet elvégezni. Ekkor az érvényesség vége is megjelenik az összerendelésben.